יש לכם רכב למכירה? התקשרו לקבלת הצעת מחיר משתלמת

כמה עולה טסט לרכב 

כמה עולה טסט לרכב

מבחן הרישוי השנתי הוא תהליך שכל כלי רכב חייב לעבור, במסגרתו נבדקות כל מערכות הרכב – מהגדולה ועד לקטנה ביותר. מטרת עריכת המבחן היא להבטיח שהרכב שעולה על הכביש הוא תקין ובטוח לנסיעה, לרבות שליחת הרכב לתיקון במוסך והפנייה לטסט נוסף לאחר ביצוע מקצה שיפורים ותיקונים, במידה שמתגלות תקלות. 

לשאלה כמה עולה טסט לרכב יכולות להיות מספר תשובות, לפחות בהיבט של ההוצאות השנתיות שבעלי רכבים צריכים להתמודד עמן, כיוון שלכל סוג של רכב קיימת חובה לעבור טסט מדי תקופה – אך במקרים מסוימים מדובר באחת לחצי שנה ואז ההוצאה היא, למעשה, כפולה. בנוסף, עלות הטסט הסטנדרטי והנפוץ ביותר, לרכבים פרטיים רגילים, עתידה לעלות לקראת סוף שנת 2024 ומכאן שבכל מקרה ההוצאות הקבועות על אחזקת רכב צפויות לגדול. 

מהו טסט לרכב ואילו כלי רכב מחויבים לעבור אותו? 

טסט לרכב הוא בדיקה תקופתית הנערכת מטעם משרד התחבורה כמעט לכל כלי הרכב בישראל. מטרת הבדיקה היא לוודא שהרכב עומד בתקנות הבטיחות והזיהום הסביבתי.  

את המבחן עצמו מבצע בוחן מוסמך, שבודק מגוון רחב של מערכות ברכב ומוודא שהן פועלות כראוי. במסגרת הבדיקה, נעשה שימוש במכשור מתקדם, ביידע ובניסיון של הבודק עצמו, שיודע כיצד להתמקד בכל פעם בחלק אחר של הרכב ובמערכת אחרת, כדי לנסות ולאתר ליקויים ותקלות אפשריות – ובכך למנוע המשך שימוש ברכב בטרם יתוקנו. 

כמה עולה טסט לרכב? 

עלות הטסט משתנה בהתאם לסוג הרכב, כאשר לעלות המבחן עצמו יכולות להתווסף העלויות של התיקונים לנזקים שייתכן ויימצאו ברכב במהלך הבדיקה. 

בטבלה הבאה ריכזנו את עיקר ההוצאות האפשריות סביב מבחן הרישוי השנתי לרכבים מסוגים שונים, לרבות עלות ממוצעת של תיקון התקלות הנפוצות ביותר שנמצאות ברכבים בזמן טסט: 

כמה עולה טסט לרכב לפי סוג ההוצאה  מחיר בשקלים 
 טסט לרכב פרטי  96 (המחיר צפוי לעלות ל 117 בסוף 2024) 
 טסט לאופנוע  74 
טסט לאוטובוס או רכב עבודה כבד  143 
טסט לרכב דיזל  103 
החלפת נורה קדמית ברכב פרטי  40 
טסט חוזר לרכב פרטי (לאחר תיקון)  20 
אפוד זוהר חסר ברכב  30 
משולש אזהרה חסר ברכב  40 

חשוב לציין כי מלבד עלויות האגרה והתיקונים של הליקויים הנפוצים ביותר, ייתכנו הוצאות נוספות בשל נזקים ותקלות מורכבות שיתגלו במהלך הטסט, לכן המחיר הסופי של הטסט עצמו בתוספת התיקונים ש"יגיעו בעקבותיו" – יכול בהחלט להיות גבוה בהרבה מסכום האגרה בלבד ולהשתנות בהתאם לסוג הרכב, סוגה התקלה, והמוסך בו מתבצע התיקון. 

אילו רכבים צריכים לעבור טסט? 

אפשר לחלק את כלי הרכב שצריכים לעבור טסט לשני סוגים, כאשר חלקם מחויבים בטסט שנתי וחלקם השני בטסט חצי-שנתי, כפי שניתן לראות את הדוגמאות בטבלה הבאה: 

טסט שנתי  טסט חצי שנתי 
רכב פרטי (למעט בשנה הראשונה לעלייתו לכביש)  רכב מסחרי כבד 
רכב מסחרי רגיל  אוטובוס 
אופנוע  מונית 
טרקטור   

חשוב לציין כי רכבים שגילם מעל 15 שנה מחויבים בבדיקות נוספות מלבד הבדיקות הנערכות במסגרת מבחן הרישוי השנתי, כגון בדיקת בלמים, שנעשית במכון הרישוי עוד לפני הטסט עצמו. נוסף על כך, רכבים ישנים במיוחד שגילם מעל 20 שנה, מחויבים לעבור טסט פעמיים בשנה. 

מה בודקים בטסט? 

במהלך הטסט, הבוחן יבדוק מגוון רחב של מערכות ברכב, ביניהן: 

  • בלמים: יעילות הבלימה, "חופש" יתר בדוושת הבלם, איזון בין הבלמים של הגלגלים השונים, נזילות נוזל בלמים. 
  • היגוי: "חופש" בהגה, זוויות נכונות של ההיגוי, מוטות קישור.  
  • תאורה: בדיקת תקינות לכל פנסי הרכב מהקדמיים, האחוריים, האיתות ועד לאורות הערפל. בדיקת תקינות עוצמת התאורה וכיוון הפנסים. 
  • צמיגים: בחינת הצמיגים לאיתור סדקים, בליטות או קרעים, בדיקת לחץ אוויר והתאמת הצמיג לחישוק. 
  • מערכת פליטה ובדיקת רמת הזיהום: בדיקת רמת זיהום האוויר הנפלטת מהרכב, תקינות הממיר הקטליטי. 
  • שלדה: איתור פגיעות, חלודה, סדקים ונזקים שונים בשלדת הרכב, בחינת תקינות רצפת הרכב. 
  • בטיחות: וידוא הימצאותם של אביזרי הבטיחות שחייבים להיות בכל רכב כמו משולש אזהרה, האפוד הזוהר, מגבה. בדיקת תקינות לחגורות הבטיחות בכל המושבים. 
  • מראות: תקינות המראות ושלמותן, בדיקת שדה ראייה. 
  • חלונות: בדיקה לאיתור סדקים בשמשה הקדמית, תקינות מנגנון החלונות לפתיחה וסגירה. 

הטסט שנעשה בכל כלי רכב מתייחס לכל אחד מחלקיו, לכן אין כל טעם "לקוות" שתקלה קיימת שאתם מודעים לה, לא תאותר בזמן המבחן ולא תאלצו לתקנה ולשלם תשלום נוסף, שהרי מדובר בבטיחות הנסיעה שלכם ושל כל אדם אחר שיהיה ברכב בעת נסיעתו.  

מה עושים אם הבוחן מוצא תקלה ברכב בזמן הטסט ואיפה מתקנים אותה? 

במידה והבוחן מוצא תקלה ברכב, הוא ירשום אותה בטופס הבדיקה ויציין כי בתוך זמן קצוב, לרוב כשבועיים, תידרשו לתקן אותה ולהביא את הרכב לטסט חוזר, כאשר את הרכב ניתן לתקן בכל מוסך מורשה שאתם סומכים עליו. ישנה חשיבות עליונה לעריכת בדיקות קבועות וטיפולים מתאימים לרכב באופן שוטף, כך שמבחן הרישוי השנתי ותוצאותיו לא אמורים להלחיץ או להפתיע אתכם כלל. 

עם זאת, מומלץ לערוך כמה בדיקות ו"שיפורים מקדימים", לפני שמביאים את הרכב לטסט, למשל לוודא שלחץ האוויר בצמיגים תואם לדרישות, לבדוק שמן ומים ולנסות לאתר נזילות, וכמובן לאסוף את כל המסמכים הדרושים וביניהם רישיון רכב בתוקף, ביטוח ותעודת זהות.  

כדאי אפילו לשטוף את הרכב לפני הבדיקה, כיוון שזה תמיד עושה רושם הרבה יותר טוב על הבוחן – רכב נקי ומסודר שהביאו אותו לטסט, בדרך כלל מטופל כראוי לאורך כל השנה. 

מה היה לנו עד עכשיו?

איתי ברנר כותב תוכן

אודות איתי ברנר - כותב התוכן

כותב תוכן מאז 2010, בוגר תואר ראשון בהצטיינות בטכנולוגיות אינטרנט (מידענות) ומדעי החיים מאוניברסיטת בר אילן. במהלך השנים עבדתי עם לקוחות פרטיים ועסקיים, אתרי גיימינג (Vgames, גיימר), וחברות לשיווק באינטרנט.

מאמין שכל תוכן נועד לשפר את האתר, לא סתם להיות מונח בבלוג או פינת מאמרים כדי למשוך אליו את גוגל. אני לא מחלק את המאמרים שאני כותב לפי רמות ותמיד מכוון הכי גבוה שאפשר!

התחייבות למחיר הוגן ומשתלם

אתם כבר כאן.. לקבלת הצעת מחיר עבור מכירת הרכב התקשרו!

שלח הודעה
1
היי כאן הווצאפ של חברת CarBuyer!
יש לך שאלה על פירוק רכבים?
נשמח לענות :)
Call Now Button דילוג לתוכן